dimecres, 14 de gener del 2009

Israelians o palestins a Rac1

Avui al matí, com gairebé cada dia, he encès la ràdio abans d'entrar a la dutxa per tenir una mica de companyia en aquests matins d'hivern tan difícils. Parla en Jordi Basté i els seus col•laboradors. Mai he tingut en especial estima El Món a Rac1, però al lavabo de casa és la única emissora que s'agafa amb certa decència. També he de dir, que des que va plegar en Basses, fins i tot al cotxe escolto Rac1, perquè la Neus Bonet no em va enganxar, però des de fa uns dies que la torno a escoltar i li estic trobant el punt. Ostres, és que tal i com va marxar en Basses, qualsevol que li vingués a darrera tenia les de perdre. El que més m'agrada. però, és en Barril. Sí, sí: em descarrego el podcast al matí i me l'enduc al cotxe. Ah! meravelles del tecnologia.

He de dir que els de Rac1 m’enerven força, a vegades, i avui ja ha sigut la bomba. La pregunta del dia era: "Israelians, palestins o cap dels dos?". Però què collons us penseu que és, això? una quiniela? Estic a favor d'uns o dels altres o en contra de tots dos. Amb una pregunta com aquesta em confirmen el que són: uns sensacionalistes incendiaris. Simplificar un conflicte tan complicat com aquest és posar més llenya al foc. En general, és el que fan: en comptes d'intentar explicar les coses tal com són i donar una opinió fonamentada, borden. Simplement borden.

2 comentaris:

  1. Totalment d'acord Txari. Ja saps que jo tampoc els hi tinc gran simpatia. Com dius, no crec que siguin uns bons professionals de la comunicació. Ni per la selecció de notícies, ni per la rellevància que escolleixen per a cadascuna d'elles, ni pel rollo aquest que em porten de ser contestataris i crítics, però agafant-se -en el fons- al recurs fàcil, a allò que és fàcilment criticable.

    És cert que també fan coses ben fetes (evident!), i és per això (entre d'altres coses) que els escolto pels matins, però quan em surten amb bajanades d'aquest tamany, perefereixo el silenci.

    ResponElimina
  2. Jo als matins no em complico la vida, escolto El matí i la mare que el va parir. M'assabento de les notícies als mini-informatius cada mitja hora, però no m'interessa que em xerrin dues hores sobre els temes, i sí que em facin riure una miqueta, que sempre es comença el dia millor.

    Però no em cal escoltar aquestes emissores que dieu per saber un parell de coses:
    a) que el buit deixat pel Basses costarà d'omplir, però que mica en mica la gent anirà retornant als origens.
    b) el Basté és un paio que només fa que buscar l'espectacle i riure's de les coses (especialment quan no toca), i a mi no em fa puta gràcia.

    ResponElimina