diumenge, 27 de maig del 2007

Tu has anat a votar?

Jornada electoral a tot Espanya, municipals i autonòmiques, menys aquí, que som especials i només fem les municipals, perquè nosaltres som diferents i ho hem de demostrar. A la tele, la Terribas i en Coral fent pujar els hemicicles (on ets Francino?), un clàssic ja, un programa al que tothom s'acaba enganxant com a la Marató, tot i que sempre fan el mateix, les mateixes cares (menys les del PP, que no agunaten dos programes d'aquests amb la Terribas), i els mateixos comentaris. Tothom guanya, a tothom li ha anat bé, tothom està content, només els falta anar a Canaletes a celebrar-ho.

Però bé, vull compartir amb vosaltres que és la primera vegada que voto a Barcelona, com tots sabeu, el meu poble de tota la vida, amb un petit impàs de només 26 anys en un altre poble. No vull dir a qui he votat, perquè el vot és secret. Bé, ja podeu imaginar que només pel fet d'estar escrivint en català, ja no he votat al PP ni a Ciutadanos, i he de declarar que a la cara-de-dimoni Mayol tampoc no la puc suportar. Tinc un posa-vasos de l'Hereu al costat de l'ordinador que està plè de taques de cafè, i tampoc no votaria a ningú que no sàpiga dir 'el perro de Ramón Ramírez no tiene rabo'. De totes maneres, l'Hereu continuarà, encara que comenten que pot haver-hi sorpreses. Com a mínim, ja no és el Clos, un dels polítics més impresentables que he vist en la meva vida, i ja en són uns quants els que he vist.

I als vostres pobles què tal? No tothom és de Barcelona aquí, no siguem centralistes. Però tot igual, oi? Les eleccions més val prendre-se-les amb bon humor, perquè amb la participació que hi ha hagut no sembla que interessin a massa gent. I jo em pregunto, si tothom amb qui he parlat avui ja havia votat o anava a fer-ho, per què les dades donen un percentatge tant baix? D'acord que la gent que vota PP s'amagui a les enquestes, però per què mentir si et pregunten si votaràs o no?

3 comentaris:

  1. Al meu poble hi ha hagut un 74% de participació, i jo he votat a la CUP, que ha estat la gran sorpresa i ha aconseguit 2 regidors, desbancant a ERC i Iniciativa. Avui tothom parlava d'un pacte Convergència - CUP que desancaria a PSC que a les passada legislatura va aguantar gràcies a ERC i Iniciativa.

    Com tothom sap, als pobles "el que importa és la persona", i en aquest cas el que importava era treure uns enquistats de l'ajuntament. Però no he votat a la CUP per treure q aquesta gent, els he votat perquè s'ho han currat durant aquests anys, defensen la igualtat social i tenen plans per fer-ho bé. Espero que s'entenguin amb Convergència, i que el seu projecte (que existeix a varis pobles de Catalunya) tiri endavant.

    Ens fa falta gent honrada!!

    ResponElimina
  2. Sobre el meu primer poble (Sant Celoni), res més a afegir, tret d'un parell de comentaris: En primer lloc, el detall que tots els caps de llista parlessin de "la feina que havien fet durant la campanya", mentre que la cap de llista de la CUP es referia en totes les declaracions a "la feina que havien fet aquests darrers anys". I en segon, un detall aquest cop desagradable de l'alcaldable d'ERC que, en les primeres declaracions post-resultats, ja insinuava que la CUP decepcionaria al govern municipal. Arrogància i pataleta per la que es mereix un bon toque dins el partit. És lleig dir-ho de qualsevol partit la mateixa tarda de les eleccions, però encara més fer-ho d'una candidatura que defensa interessos molt semblants als que ERC diu defensar.

    Pel que fa a Tarragona, no vull parlar-ne massa, perquè vaig quedar realment molt tocat. La meva desconnexió de la premsa local durant la campanya, m'havia fet prendre un pols equivocat.

    En certa manera, m'avergonyeixo un cop més de la meva ciutat, que -pel que he sabut- s'ha deixat convèncer per l'anècdota sensacionalista de la campanya, obviant el treball fet amb anterioritat.

    Com diria el meu tiet: "som molta gent i poques persones..."

    ResponElimina
  3. Majoria absoluta de Convergència. Viure a un poble piju com Sant Cugat del Vallès és el que té.
    Què més puc dir?

    ResponElimina