dimecres, 24 de desembre del 2014

Hivern

El cap de setmana passat, que ja feia una mica de fred, vaig reconciliar-me amb una part de mi que tenia oblidada. "A mi m'agraden totes les estacions" contesto quan em pregunten. Però és mentida, perquè la que més m'entén és l'hivern. La casualitat va voler que ahir els nens de 4t de l'escola de la meva filla recitessin un poema que em va arribar a l'ànima. Espero que els seus versos us abracin com em van abraçar a mi. Bones festes!

 Hivern
(Martí i Pol)

Estimo la quietud dels jardins
i les mans inflades i vermelles dels manobres.

Estimo la tendresa de la pluja
i el pas insegur dels vells damunt la neu.

Estimo els arbres amb dibuixos de gebre
i la quietud dels capvespres vora l'estufa.

Estimo les nits inacabables
i la gent que s'apressa sortint del cinema.

L'hivern no és trist:
És una mica malenconiós,
d'una malenconia blanca i molt íntima.

L'hivern no és el fred i la neu:
és un oblidar la preponderància del verd,
un recomençar sempre esperançat.

L'hivern no és els dies de boira:
és una rara flexibilitat de la llum
damunt les coses. L'hivern és el silenci,
és el poble en silenci,
és el silenci de les cases
i el de les cambres
i el de la gent que mira, rera els vidres,
com la neu unifica els horitzons
i ho torna tot
colpidorament pròxim i assequible.

3 comentaris:

  1. Uf, la veritat és que la poesia a mi em deixa més fred que l'hivern. I ho podria dir a l'inrevés també, l'hivern m'agrada molt més que la poesia.

    ResponElimina
  2. jo soc tot el contrari que tu, l'hivern es l'estació que menys m'agrada.

    PD: Els poemes tampoc...

    ResponElimina
  3. Gràcies pel text. M'ha fet prendre més consciencia de les coses que aprecio de l'hivern.

    Personalment, necessito unes estacions per gaudir de les altres. Em sento un privilegiat per viure en un país on hi ha hivern i estiu, i gaudeixo d'elles perquè hi han sigut les anteriors.

    Aquest any, per exemple, he gaudit menys de la tardor perquè quasi no hem tingut estiu.

    Gràcies per la poesía.

    ResponElimina